Zgodnie z Ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz.U. Nr 209, poz. 1243), osoby doświadczające trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się mają kilka możliwości załatwienia spraw urzędowych.
W Urzędzie Miejskim w Kolbuszowej ww. osoby mogą załatwić sprawy w następujący sposób:
Osoba uprawniona powinna zgłosić chęć skorzystania z usług tłumacza co najmniej na 3 dni robocze przed zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Chęć tę należy zgłosić w formie pisemnej poprzez wysłanie faksu, poczty elektronicznej. W przypadku braku możliwości realizacji świadczenia Urząd zawiadamia o tym osobę uprawnioną wraz z uzasadnieniem, wyznaczając możliwy termin realizacji świadczenia lub wskazując inną formę realizacji uprawnień określonych w ustawie o języku migowym.
Prosimy o przesłanie wiadomości na adres e-mail (proponowana data skorzystania z usług tłumacza, proponowana godzina skorzystania z usług tłumacza, temat sprawy). Jednocześnie informujemy, że wyłącznie otrzymanie naszego potwierdzenia gwarantuje Państwu zapewnienie tłumacza i załatwienie sprawy.